13 Aralık 2011 Salı

PuFFiN Sorguluyor...Kadına Şiddet Bu Sefer Polisten...

Bir Karakol, Bir Kadın, İki Polis…
Haberi ilk duyduğumda şaşırmadım. Zira kadına karşı şiddet haberi çok fazla aldık bu senelerde… Diğerleri geldi gözümün önüne… Şaşırmamış olmamı göz alışkanlığıma bağladım ayrıntıları öğrendikçe dehşete düştüm…
Fevziye CENGİZ İzmir gibi bir şehirde ailesiyle eğlenmeye gittiği mekanda darp edilerek götürülüyor ve karakolda darp edilmeye devam ediliyor. Sebebi yok; eşi arabadan kimliğini getirmeye gidiyor ve bunlar yaşanıyor. Polisten duyduğu ilk cümle ; ’Gelmek istemiyor musun kahpe?’…
Ne yapmıştı o kelimeyi duymuştu, ki bir şey yapmış olsa kimin söylemeye hakkı var böyle bir şeyi?
Görüntülerde iki adam ağır bir şekilde darp ediyor kadını üstelik elleri kelepçeli üstelik karakolda         -dövülen suçluları da çok duyduk ya- üstüne üstlük suçsuz… Fevziye Cengiz tacizde de bulunulduğunu söylüyor.4 aydır tedavi gördüğünü, polislerden sürekli ölüm tehditleri aldığını dile getiriyor.
Bir şok da savcılıktan geliyor…Polisler ‘zor kullanma yetkisine ilişkin sınır aşılması vebasit yaralama’ ile 6 aydan 1,5 yıla kadar hapis istemiyle yargılanırken, mağdur kadın ‘kamu görevlisini yaralamak ve hakaret etmekten’ 2,5 yıl ve 6 yıla kadar hapis istemiyle yargılanıyor.
Hangi savcı görüntüleri izleyip, kadının halini gördükten sonra bu kararı verebiliyor? Bu polisler(!) bunu yaptıktan sonra hangi yüzle savcı karşısında utanmadan ‘o da bizim kolumuzu tırmaladı’ diyebiliyor?
Şimdi Fevziye Cengiz diyor ki ; Korkuyorum oralardan, karakol görmek istemiyorum, korkuyorum onlardan…Sonra şu şekle dönüşecek ; Korkuyorum hepsinden, herkesten…Güvenmiyorum onlara, hiçbirine, kimseye…Güvenmiyorum artık, devlete güvenmiyorum…
Şimdi bu olaydan sonra soruyor haklı olarak kadınlar; şiddete maruz kalırsam kime güveneyim?
                                                                                                                                                               

Hiç yorum yok: